Біздің тарих

Мектептің ескі ғимараты (1995 жылға дейін).

Жаңа мектеп-интернат ғимараты

 

 

Қарағанды облысы білім басқармасының “№8 арнайы мектеп-интернаты” коммуналдық мемлекеттік мекемесі.

Мектеп-интернат жұмыс істеп тұрған уақытта бірнеше рет атауын өзгертті. Мектептің бастапқы атауы-“№1 көмекші мектеп-интернаты”. 2005 жылғы желтоқсанда Қарағанды облысы әкімінің “№1 Қосалқы мектеп-интернаты” қаулысының негізінде “Теміртау қаласының ақыл-есі кем балаларға арналған мектеп-интернаты”ММ болып қайта құрылды. 2010 жылдың наурыз айында “Даму мүмкіндіктері шектеулі балаларға арналған облыстық №2 арнайы мектеп-интернаты”ММ болып қайта құрылды. 2013 жылы мектеп коммуналдық мемлекеттік мекеме мәртебесін өзгертті. 2020 жылдың ақпан айында Қарағанды облысы білім басқармасының “№8 арнайы мектеп-интернаты” коммуналдық мемлекеттік мекемесі болып қайта құрылды.

Құрылған жылы –1967 ж.

Проектік құрамы – 100 орын.

Заңды мекенжайы-101404, Қарағанды облысы, Теміртау қаласы, Чернышевский көшесі, 106а; телефакс: 8 (7213) 92 20 01.

Құрылу тарихы.

Мектеп-интернаттың білім беру қызметі ақыл-ой дамуының кемшіліктерін түзетуге, жалпы интеллектуалдық біліктерді (талдау, синтездеу, салыстыру, жалпылау процестері), компенсаторлық жеке мүмкіндіктерді қалыптастыруға, қарапайым еңбек дағдыларын, өзіне-өзі қызмет көрсету дағдыларын, мінез-құлық мәдениетін, яғни тәрбиеленушілердің кейінгі қоғамға кірігуі үшін барынша дербестігі мен тәуелсіздігіне ықпал ететін барлық нәрсені үйретуге бағытталған.

Мектеп-интернаттың тарихы 1967-68 оқу жылында басталды, ол кезде ол “№ 1 көмекші мектеп-интернат” деп аталды, онда 1-ден 9-сыныпқа дейін ақыл-ойы бұзылған балалар оқыды. 1973-74 оқу жылында мектептің толып кетуіне байланысты аға буын тәрбиеленушілері жаңадан ашылған №2 мектеп-интернатқа ауыстырылды.

1997 жылғы 1 қаңтардан бастап білім беру ұйымдарын ауқымды оңтайландыруға байланысты мектептер қайтадан біріктірілді.

1994 жылдан бастап мектепте ерекше білім беру қажеттіліктері бар баланың жеке басын түзету және дамыту үшін қажетті жағдайлар жасалды:

  қаланың ескі бөлігіндегі авариялық ғимараттан қала орталығындағы жаңа типтік емес ғимаратқа көшу жүзеге асырылды. Оны қайта құру жүргізілді;

  мектеп-интернаттың қазіргі заманғы оқу-материалдық базасы; пікірлес педагогтар ұжымы; басқарудың тиімді жүйесі; білім беру қызметін түзетудің тиімді жүйесі құрылды.

Мектеп жұмыс істеген ұзақ жылдар ішінде арнайы білім беруге қомақты үлес қосатын пікірлестердің білікті ұжымы қалыптасты. Тәжірибелі әдіскер, директордың оқу – тәрбие ісі жөніндегі орынбасары Людмила Васильевна Кутлуеваның басшылығымен қалыптасқан және дамыған кәсіби шеберлік деңгейі облыстық, аймақтық, республикалық, халықаралық маңызы бар семинарларда бірнеше рет көрсетілді.

Педагогтар ғылыми-зерттеу және тәжірибелік-эксперименттік қызмет жүргізеді, олардың мақалалары мен әзірлемелері педагогикалық баспасөзде басылады. Мамандардың шеберлігі мектеп-интернат тәрбиеленушілерінің жетістіктерінен көрініс тапты.

2008 жылдан бастап мүмкіндіктері шектеулі балалардың жалпы білім беретін мектептер: Экомектеп-Қазақстан оқушыларымен тең дәрежеде халықаралық экологиялық жобаларға, “SPARE”ресурстар мен энергияны пайдалану жөніндегі Халықаралық мектеп жобасына қатысуы басталды.

2015 жылдан бастап-мектеп тұрақты даму шеңберіндегі халықаралық бағдарламалар мен жобалардың белсенді қатысушысы.

Мектеп-интернаттың тәрбиеленушілері спорттық жарыстардың, шығармашылық фестивальдердің және конкурстардың жүлдегерлері.

Көптеген жылдар бойы тәрбиеленушілер қолөнер техникасын меңгереді: киіз басу, тестопластика, суық фарфор, папье – маше, қағаз жүзімнен өру, дефектолог-мұғалімдер О.И. Масакова, В.А. Никитина, А.К. Адимованың басшылығымен шағын гипстік қалыптардың құйылуы. Жұмыс Қазақстан қолөнершілер одағымен және “Шебер “сәндік – қолданбалы өнер шеберлерін қолдау орталығы” ҚБ ынтымақтастықта жүргізілуде.

Бүгінгі таңда мектеп-бұл заманауи оқу-түзету кешені, онда 120 тәрбиеленуші жеңіл және орташа ақыл-ой кемістігі бар сыныптарда оқиды. Білім беру мекемесінде тәрбиеленушілер үшін арнайы жағдайлар жасалған: Монтессори бөлмесі, сенсорлық кабинет, бейімделген және емдік дене шынықтыру кабинеті, әлеуметтік-тұрмыстық бағдарлау кабинеті, бейіндер бойынша жабдықталған шеберханалар, демалыс және релаксация аймақтары бар оқу кабинеттері жұмыс істейді.

ҚБ миссиясы-ментальді бұзушылықтары бар тәрбиеленушілердің жеке әлеуетін дамыту үшін оңтайлы жағдайлар жасау, бейіндік және бейіналды даярлықты жетілдіру, әлеуметтік-еңбектік бейімдеу және қоғамға интеграциялау.

Тәрбиеленушілердің сандық құрамы (2020 жыл)– 120 адам.

Мемлекеттік және орыс тілінде оқытатын сыныптар (топтар) саны.

Мемлекеттік тілде оқитын– 2 сынып, орыс тілінде оқитын – 10 сынып.

Кадрлық құрам.

Педагогтар – 33:  мұғалімдер – 21, тәрбиешілер – 10, педагог-психолог – 1, әлеуметтік педагог – 1.

Оның ішінде, жоғары білімі бар -33 (100%), соның ішінде, арнайы –      31 (94%).

Санаттары бар-  20 (61%):

оның ішінде, жоғары санатты -8 (24%)

бірінші санатпен –                        5 (15%)

екінші санатпен – –                      7 (21 %)

Білім беру процесінің ерекшеліктері.

Мектеп-интернаттың білім беру қызметі ақыл-ой дамуының кемшіліктерін түзетуге,жалпы интеллектуалдық біліктерді (талдау,синтездеу, салыстыру,жалпылау процестері),компенсаторлық жеке мүмкіндіктерді қалыптастыруға,қарапайым еңбек дағдыларын, өзіне-өзі қызмет көрсету дағдыларын, мінез-құлық мәдениетін, яғни тәрбиеленушілердің кейінгі қоғамға кірігуі үшін барынша дербестігі мен тәуелсіздігіне ықпал ететін барлық нәрсені үйретуге бағытталған.

Қазіргі жағдай арнайы білім берудің білім беру стратегиясына түзетулер енгізеді. Қазіргі кезеңдегі оқу процесіне қойылатын негізгі талаптардың бірі білім алушының өз бетінше “білім алуы” бойынша белсенді қызметін ұйымдастыру болып табылады. Бұл тәсіл пәндік білімді, Әлеуметтік және қарым-қатынас дағдыларын ғана емес, сонымен қатар өзінің мүдделері, перспективалары туралы білуге және сындарлы шешімдер қабылдауға мүмкіндік беретін жеке қасиеттерді алуға ықпал етеді. Білім алушының белсенді танымдық қызметі серіктес, кеңесші ретінде бірлесіп құру және мұғалімнің қолдауы жағдайында тұрақты сипатқа ие болады.

Оқу процесін ұйымдастырудың педагогикалық тәсілдері арнайы педагогика қағидаттарына негізделген, оларды іске асыру ақыл-ой кемістігі бар білім алушылардың ерекше білім алу қажеттіліктерін қанағаттандыруға бағытталған:

  • мүмкіндігі шектеулі оқушыларды оқытудың түзету-дамыту бағыты принципі оқу және оқыту іс-әрекетінің арнайы әдістері мен әдістерімен қамтамасыз етіледі, олар мыналарды ескереді: ойлау процестерінің инерттілігі, танымдық белсенділіктің төмендігі, ойлаудың жалпылама және абстрактілі функциясының әлсіздігі, сөйлеу дамуындағы артта қалу.
  • оқытудың әлеуметтік бейімделу бағыты принципі адамның әлеуметтік бейімделуін жеңуді немесе азайтуды қамтиды. Оқушының әлеуметтік өмірге қатысуы үшін қажетті мінез-құлық нормаларын, қарапайым гигиеналық, коммуникативтік, тұрмыстық дағдылардан бастап, күрделі әлеуметтік дағдыларға, көзқарастарға, нанымдарға дейінгі өмірлік дағдыларды игеру бойынша арнайы жұмыс көзделеді;
  • білім алу құралы ретінде ойлауды, тілді және коммуникацияны дамыту принципі;
  • оқу процесінде оқу материалын ұғынуға жағдай жасайтын, жоғары психикалық функциялардың (қабылдау, сөйлеу, ойлау және т. б.) сенсомоторлы негізін дамытуға, білім алушылардың өмірлік тәжірибесінің жетіспеушілігін өтеуге, пәндер бойынша білімді, дағдыларды игеруге мүмкіндік беретін пәндік-практикалық іс-әрекет кеңінен қолданылатын іс-әрекет тәсілі қағидаты;
  • сараланған және жеке тәсіл принципі. Мектептегі білім беру процесі педагогикалық жіктеу негізінде жүзеге асырылады, оған 4 типологиялық топ кіреді (В.В. Воронкова бойынша). Білім алушылардың әрбір типологиялық тобы үшін педагог қол жетімді күрделілік пен көлемді ескере отырып, оқушылардың мүмкіндіктеріне сәйкес оқу материалының мазмұнын таңдайды. Бұл ретте оқу жұмысының қарқыны, оқушылардың дербестік дәрежесі, оқытудың әдістері мен тәсілдері түрленеді. Оқушыларды топтарға бөлу шартты және жылжымалы. Сараланған тәсіл оқытуды дараландырумен толықтырылады;
  • ересек адам оқушының іс-әрекетінің жетілмеген компонентінің функцияларын алатын арнайы педагогикалық басшылықтың қажеттілігі принципі. Арнайы мұғалім ақыл-есі кем оқушының дамуының жалпы заңдылықтарын, әр сынып оқушысының танымдық мүмкіндіктерін, арнайы оқыту әдістемесін біле отырып, оқушылардың оқу-танымдық іс-әрекетін ұйымдастырады және бағыттайды.

Арнайы білім берудің жаңа парадигмасын игеру – нәтижеге бағдарланған білім беру мектеп-интернаттың білім беру процесіне жобалау технологиясын енгізуге қызмет етті.

Жобалау мүмкіндігі шектеулі оқушылардың оқу-танымдық іс-әрекетінің құрылымы мен мазмұнын анықтайды , бұл тұрақтылықтың өсуіне әкеледі және оқытуда жеке көзқарасты жүзеге асыру үшін қажетті алғышарттар жасайды, сонымен қатар арнайы мектепте білім беру процесінің ізгіленуі мен табиғилығын қамтамасыз етуге мүмкіндік береді. Жобалаудың негізгі рәсімдері:

мақсат;
курстың логикалық құрылымын анықтау;
оқу тақырыбы деңгейінде жобалау;
Бақылау-диагностикалық материалдарды әзірлеу;
сабақ деңгейінде жобалау.

Тұрақты даму мақсатында білім мен ғылымды жаңарту және жетілдіру “мүмкіндіктері шектеулі балаларға арналған №2 Облыстық арнайы мектеп-интернаты” КММ-де білім беру жоспарында балаларға тұрақты даму деген не екенін айтып, жаңа пән емес, арнайы білімге деген көзқарастардың өзгеруі болып табылады.

мұғалім үшін-білімді беруден белсенді танымға және балалардың семантикалық интеграция арқылы экологиялық мәдениетті қалыптастыруда практикалық тәжірибе алуына жағдай жасауға көшу;
оқушылар үшін-ақпаратты пассивті меңгеруден оны белсенді іздеуге, алған білімдерін практикада пайдалануға, қарым-қатынас пен қызметке көшу;
мектеп-интернат үшін-бұл мүмкіндігі шектеулі балалардың әлеуметтік мәселелерін шешу мүддесінде сыртқы құрылымдармен, тәрбиеленушілердің отбасыларымен өзара іс-қимылды ұйымдастыру ресурстарын пайдалана отырып, ересектер мен балалар ұжымын басқару саясатының өзгеруі.

Арнайы мектеп тәрбиеленушісінің адам өміріндегі білім мен еңбектің рөлін түсінуі, жеке перспективаны пайымдау, өз білімін қоғамда жетілдіру және қолдана білу, қоршаған әлемді өзгертудегі адамның рөлі мен белсенділігі, экологиялық проблемалардың себептері мен олардан шығу тәсілдерін білу, дербес бастамалардың өсуі – мектеп – интернаттың білім беру практикасында тұрақты даму қағидаттарын іске асырудың нәтижесі.

 

Масасин Василий Иванович –мектептің алғашқы директоры.

  1967 – 1979 ж аралығында мектепте басшылық қызметінде болды.

Гринберг Иосиф Наумович

 1979 – 1987 ж мектеп-интернатты басқарды.

Лейко Галина Андреевна –

 1987 -1994 ж мектеп-интернатты басқарды.

 

Исатаева Саулет Рахметуллановна1994-2014 жылдарында мектеп-интернатты басқарды.

 «Білім беру ісінің құрметті қызметкері» төсбелгісімен марапатталған.

 

Бесжигитова Салтанат Тулегеновна

2014 -2017 ж мектеп директоры.

Абишева Бакытжан  Кудумановна

Мектепті 2017 жылдан бастап басқарады.

Білім және ғылым министрлігі грамотасы 2017 жыл.

 


 Буркевич Ирина Владимировнаның әулеті

Буркевич Ирина Владимировна- директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары, “№ 8 арнайы мектеп-интернаты” КММ, педагогикалық өтілі. 38 жыл.

Марапаттар:

“Білім беруді дамытуға қосқан үлесі үшін” ӘБ грамотасы.

КМҚК “Белсенді және жемісті ынтымақтастығы үшін”алғыс хаты.

 

 

 

Образцова Галина Евлампиевна (анасы) – мұғалім, директор, “Сөйлеу қабілеті бұзылған арнайы мектеп – интернат” ММ, педагогикалық өтілі 48 жыл.

Марапаттар:

“Еңбек ардагері”медалі

“Еңбектегі ерлігі үшін”медалі

 

 

 

Константинова Евдокия Николаевна (әже) – Кемерово қаласындағы бастауыш сынып мұғалімі, педагогикалық өтілі -25 жыл.

 

 

 

 

 

 

Архипова Наталья Николаевнаның әулеті

 

Архипова Наталья Николаевна-мұғалім-дефектолог, “№2 мүмкіндігі шектеулі балаларға арналған мектеп-интернаты” КММ, педагогикалық өтілі 29 жыл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гужавина Анна Гавриловна (әже)- бастауыш сынып мұғалімі, Киров облысы, дер. Шурма, педагогикалық еңбек өтілі 35 жыл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Архипова Алиса Сергеевна (қызы), экономикалық пәндер оқытушысы, Теміртау жоғары политехникалық колледжі, педагогикалық өтілі 6 жыл

 

 

 

 

 

 

 

 Невенчанная Наталья Леонидовнаның әулеті

 

 

Невенчанная Наталья Леонидовна, тәрбиеші, “№2 мүмкіндігі шектеулі балаларға арналған мектеп-интернаты”, педагогикалық өтілі 22 жыл.

 

 

 

 

 

 

 

 

Абрамова Мария Ивановна (анасы), аға тәрбиеші, директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, Литвинов балалар үйі, педагогикалық өтілі 41 жыл.

ҚазКСР ағарту ісінің үздігі “төсбелгісі